Intensivutbildning

Ungefärligt schema för vår intensivutbildning för B-körkort:

Första veckan:

• Körlektioner dagligen och däremellan självstudier
  • Mån-tis: Lärarledda teorilektioner kl: 16.15-18.15
  • Tors: Riskutbildning del 1 (risketta)

Andra veckan:

• Mån: Riskutbildning del 2 (halkbana)
  • Ons: Omkörning på landsväg
  • Körlektioner dagligen OM det behövs, självstudier
  • Ons-Tors: Teoriprov och körprov - förutsatt att allt är klart!

Vår intensivutbildning sker i ett mycket högt tempo och detta innebär att du bör ha god körvana innan påbörjad kurs. Vi rekommenderar att du övningskör 15 timmar med handledare, gärna mer om möjligt.
Teorimaterialet löses ut minst en månad före kursstart. Det är mycket att läsa och framförallt förstå, därför är det viktigt att du börjar med teorin i god tid innan eventuell utbildning.

För att kunna gå en intensivkurs krävs mycket goda kunskaper i det svenska språket, så att lärare och elev förstår varandra helt utan hinder.
Vi kan därför kräva ett godkänt betyg i språkkurs, till exempel SFI kurs A-D. Utöver detta kan vi komma att bedöma dina språkkunskaper med ett eventuellt test innan påbörjad utbildning.

Billigt boende för våra elever finns på Hotell Wilhelmina och Lundqvists stugmotell. Mer info om detta går att få utav Anna på 0940-10303 eller via mail: trafikskolan@vilhelmina.ac

Lundqvists stugmotell

www.lundqviststugmotell.se

Hotell Wilhelmina